Brand Image on Customers Decisions to Choose Mudharabah IB Fajar Savings at PT. BPRS Fajar Sejahtera Bali

Authors

  • R. Agrosamdhyo Sekolah Tinggi Agama Islam Denpasar Bali

DOI:

https://doi.org/10.62951/ijecm.v1i3.119

Keywords:

Bank Service Quality, Customer, Research

Abstract

The formulation of the problem in this research is: Does the quality of bank service influence the customer's decision to choose IB Fajar Mudharabah Savings at PT. BPRS Fajar Sejahtera Bali? This type of research is quantitative research and data collection methods by distributing questionnaires and documentation. The research subjects used a population of 2,764 customers and a sample of 30 customers. The analysis in this research uses IBM SPSS 25. The results of this research show there is an influence between service quality on the customer's decision to choose where t count > t table is 3.549 > 1.695. There is an influence of service quality on customers' decisions to choose IB Fajar Mudharabah Savings at PT. BPRS Fajar Sejahtera Bali.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aaker, D., & Biel, A. (2009). Brand equity and advertising: Advertising's role in building strong brand. Psychology Press.

Arikunto, S. (2013). Prosedur penelitian suatu pendekatan praktik. Rineka Cipta.

Bungin, B. (2017). Metodologi penelitian kuantitatif: Komunikasi, ekonomi, dan kebijakan publik serta ilmu-ilmu sosial lainnya. Kencana.

Dwiastuti, R., Shinta, A., & Isaskar, R. (2011). Ilmu perilaku konsumen. Universitas Brawijaya Press.

Fatihudin, D., & Firmansyah, A. (2017). Global pemasaran (Marketing globalization). Deepublish.

Gunawan, C. (2018). Mahir menguasai SPSS (Mudah mengolah data dengan IBM SPSS Statistic 25). Deepublish.

Hardiyansyah. (2018). Kualitas pelayanan publik (Konsep, dimensi, indikator, dan implementasinya) (Edisi revisi). Gava Media.

Hermawan, A. (2006). Penelitian bisnis paradigma kuantitatif. PT Gramedia Widiasarana Indonesia.

Hermawan, A., & Yusran, H. L. (2017). Penelitian bisnis: Pendekatan kuantitatif (Edisi pertama). Kencana.

Idri. (2015). Hadis ekonomi: Ekonomi dalam perspektif hadis Nabi. Kencana.

Iqbal, M. (2007). Pelayanan yang memuaskan. PT Elex Media Komputindo.

Kasmir. (2004). Pemasaran bank (Edisi revisi). Kencana.

Keller, L. (1993). How to manage brand equity. Gramedia.

Kotler, P. (2002). Manajemen pemasaran: Analisis, perencanaan, implementasi dan pengendalian. Salemba Empat.

Limakrisna, N., & Purba, T. P. (2017). Manajemen pemasaran teori dan aplikasi dalam bisnis (Edisi 2). Mitra Wacana Media.

Nurhasanah, N. (2015). Mudharabah dalam teori dan praktik. PT Refika Aditama.

Sangadji, E. M., & Sopiah. (2013). Perilaku konsumen pendekatan praktis disertai: Himpunan jurnal penelitian. ANDI.

Santoso, S. (2018). Menguasai statistik dengan SPSS 25. PT Elex Media Komputindo.

Satori, D., & Komariah, A. (2010). Metodelogi penelitian. Alfabeta.

Setiadi, N. J. (2019). Perilaku konsumen: Perspektif kontemporer pada motif, tujuan, dan keinginan konsumen. Kencana.

Sholahuddin, M. (2011). Kamus istilah ekonomi, keuangan, & bisnis syariah A-Z. PT Gramedia Pustaka Utama.

Soemitra, A. (2016). Bank dan lembaga keuangan syariah (Edisi kedua). Kencana.

Sugiyono. (2014). Metode penelitian pendidikan pendekatan kuantitatif, dan R&D. Alfabeta.

Sugiyono. (2017). Statistika untuk penelitian. Alfabeta.

Sujianto, A. E. (2009). Aplikasi statistik dengan SPSS 16.0. Prestasi Pustaka.

Suryani, H. (2015). Metode riset kuantitatif: Teori dan aplikasi pada penelitian bidang manajemen dan ekonomi Islam. Kencana.

Susyanti, J. (2016). Pengelolaan lembaga keuangan syariah. Empat Dua.

Sutrisna. (2002). Perilaku konsumen dan komunikasi pemasaran. Remaja Rosdakarya.

Tjiptono, F. (2000). Perspektif manajemen dan pemasaran kontemporer. Andi.

Tjiptono, F. (2006). Pemasaran jasa: Prinsip, penerapan, dan penelitian. Bayu Media.

Utami, I. W. (2017). Perilaku konsumen: Analisis perilaku konsumen terhadap keputusan pembelian. Pustaka Bengawan.

Wirawan, N. (2016). Statistika ekonomi dan bisnis (Statistika deskriptif) (Edisi keempat). Keraras Emas.

Downloads

Published

2024-07-01

How to Cite

R. Agrosamdhyo. (2024). Brand Image on Customers Decisions to Choose Mudharabah IB Fajar Savings at PT. BPRS Fajar Sejahtera Bali. International Journal of Economics, Commerce, and Management, 1(3), 259–263. https://doi.org/10.62951/ijecm.v1i3.119